Inbäddade idioter…

Krigshetsaren Johanne Hildebrandt skryter återigen om sina besök i Afghanistan, hon tror hon är någon slags auktoritet i ämnet

Det roliga med vänsterns påstående är att de inte har en aning om hur varken försvaret eller insatsen i Afghanistan fungerar, och de varken vågar eller orkar åka ned och ta reda på fakta på plats.”

Det är just det som gör att Johanne tappar all trovärdighet, hennes resor till ockuperade Afghanistan. Varje gång det bär av till landet bor, arbetar och umgås Johanne med svenska soldater. Hon är en slags inbäddad journalist, där allt hennes material måste gå igenom militärens censur, säkerligen även den amerikanska.

Anledningen till att försvaret tar med Hildebrandt på dessa små söta koloniala äventyr är just för att hon så flitigt försöker sälja in ockupationen, medan Hildebrandt i gengäld kan få ett ”intressant” scoop som höjer hennes status på tidningen. Det hela är en fruktsam affär mellan en ”oberoende” journalist och försvarsmakten, en win-win situation.

All information hon får ut under sina besök är från svenska officerare. Hon åker runt med de svenska soldaterna genom landet, och ser det svenska ockupationsstyrkor ser, hör det de hör. Just därför är Hildebrandt inte ett dugg trovärdig i Afghanistan-frågan.

Etiketter: , ,

Ett svar to “Inbäddade idioter…”

  1. Johanne Hildebrandt Says:

    Min senaste resa är första gången jag varit inbäddad med svenska soldater så jag har lite svårt att förstå ditt påstående.
    Särskilt med tanke på att jag tillbringat mest tid i landet tillsammans med afghaner och har skrivit flest artiklar om dem. (Särskilt om mammorna som dör barnsäng)
    Inte heller går mitt material igenom någon som helst censur, det vore helt oacceptabelt. Att allt min information kommer från officerare är också rent fabulerande.
    Du får gärna tycka illa om mig men ljug inte om mitt arbete. Och om du inte tror på vad jag säger är du hjärtligt välkommen att följa med på min nästa resa. Jag lovar att du får följa varje steg jag tar på jobbet.
    Hälsningar
    Johanne Hildebrandt

Kommentera

