Muslimofobisk smet…

Den här mannen leder efter SD, Sveriges mest muslimofoba parti

Även Jan Björklund var nöjd efter sändningen, men sade att hon mycket illa vid sig då han upplevde att utfrågarna insinuerade att han var främlingsfientlig.
– Det gör mig väldigt arg. Min mamma kom hit som krigsflykting och min son kommer från andra sidan jordklotet. Jag vill inte ha den här bilden av att vara främlingsfientligt eller emot islam smetad på mig, sade han.”

Etiketter: , , , , , ,

3 svar to “Muslimofobisk smet…”

  1. SmurfBurkan Says:

    Men nu så tycker jag faktiskt inte att Mister Björklund är så himla främlingsfientlig. FP är ju faktiskt det enda part som kommit med realistiska förslag på integrationsfrågan, även om de är lite kontroversiella. Vissa håller jag med och skulle stödja fullt om det kom till kritan, ändra är jag mer kritisk till och anser att de bör omformas för att vara korrekta (enligt min personliga åsikt).

    Vad för slags lösningar på integrationsproblemen vill man ha, vad för lösningar på den reella hederskultur och kvinnoförtryck som finns bland många invandrargrupper, och tragiskt nog bland muslimer?

  2. Muslimska Nyhetsbyrån Says:

    Jan Björklund behöver inte som person vara det minsta främlingsfientlig. Däremot är politik något annat. Han och hans parti använder sig av stigmatiserande utspel, riktade mot muslimer.

    Sen vet jag inte vad du menar med ”realistiska förslag”. Är det realistiskt att göra ett medialt utspel om heltäckande slöjor i Sverige där några få individer har dena klädsel?

    • SmurfBurkan Says:

      Som jag nämnde så tycker jag inte att FP politik är främlingsfientlig över huvud taget utan de kommer ofta med konkreta och realistiska förslag på hur man kan lösa integrationspolitiken.

      Angående heltäckande slöja så bär jag den själv, men tycker det är en självklarhet att en lärare inte kan bära den under undervisningstid. Som elev har jag själv inte stött på problem, men jag vet ju inte hur mina professorer och lärare har känt sig. Här håller jag ju inte med helt och hållet, men det finns faktiskt inget orimligt i förslaget. Sen så är det inte någon extremt stor grupp som bär den, men det rör sig definitivt om mer än 100-200 personer. Bara i min förort är det dubbelsiffrigt, vad ska man säga om andra delar av staden och i andra städer som har större koncentrationer av muslimer?

      Kan du ge exempel på politik inom FP som är främlingsfientligt och motivera varför?

Kommentera

