Imaginär terror…

Kan någon meddela Marcus Birro att pakistanier dagligen får sätta livet till i amerikanska drönarattacker, pga. sådana som hans terrornoja

Samtidigt hör jag på radio att UD varnar svenskar (och jag är själv utländsk medborgare men svensk) för att resa i Europa. De militanta muslimerna – skäggiga män i klänningar som hukar i grottor – håller hela den fria, civiliserade världen i skräck med hjälp av sin förbannade terror.

Jag hatar att sitta fast i deras terror. Jag hatar att deras förbannade fundamentalism gör mig rädd när jag utnyttjar min självklara rättighet att få resa vart jag vill. De tvingar mig till rädsla. Det är också ett slags underkastelse.”

Etiketter: , , ,

Kommentera

