Se där ja, de kan ju trots allt…

Så fort demonstrationer utbryter i Iran kommer amerikanska tjänstemän på idén att twittra på farsi

The US State Department has launched a Twitter feed in Farsi, in a bid to spread its message more effectively in Iran.”

Missförstå mig inte, jag stödjer demonstranterna i Iran, men ojoj, va kreativa jänkarna är när de kommer till Iran. Idéerna sprutar fram, just nu har alla amerikanska regeringstjänstemän myror i byxorna. Vad kan detta bero på? Låt mig gissa, Vita huset har riktigt dåligt samvete över att de motarbetat demonstranter i Tunisien och Egypten och vill nu kompensera för detta.

Etiketter: , ,

Ett svar to “Se där ja, de kan ju trots allt…”

  1. zulqarnain Says:

    Många är reformister i iran inklusive mig själv men jag stödjer inte att vi ska bli USA’S knähundar igen och att vi ska anpassa oss till det Israel vill.
    Jag är för reformer men inte för revolution och detta visade folk under fredagens demonstrationer och hur illa det gick för de tusentals som fanns på gatorna i måndags.
    Även seyed khatami som är ledande reformist uttalat sig att reformer är död på grund av handlingar som en del gröna gjorde under reformisternas fana

Kommentera

