Erdogan vs The Daily Telegraph, 1-0

Den engelska tidningen The Daily Telegraph försökte framställa Akp partiet i Turkiet som nära förbundet med mullorna i Teheran. Syftet är givetvis att underminera Akp´s framgångar genom att få de att framstå som någon slags odemokratiska islamister, trots att partiet deltar fredligt i demokratiska val.

Västvärlden har haft oerhört svårt för Akp eftersom partiet knäcker västs föreställning om islamistiska partier som oförmögna till ekonomisk utveckling, demokrati, respekt för mänskliga rättigheter och speciellt dess kritiska hållning gentemot israels grova brott

Turkey’s prime minister has accepted “a substantial sum” in libel damages from the Daily Telegraph after suing the UK newspaper for a story claiming his party had accepted campaign funding from Iran’s government.”

Annonser

Etiketter: , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: